Släktforskarna

Jag och Jenny är ju lite nyfikna på våran morfars släkt. Alltså släkten Strömblad. Eftersom vi ändå är Strömbladare och vi aldrig har träffat någon från morfars släkt så har vi gjort litefterforskningar. Vi har hittat några Strömbladare som utvandrat till Norge, närmare sagt i Bergen.

Igår fick jag ett samtal från morfars kusin Leif som utvandrat. Han var i Göteborg och undrade om vi skulle ses.
Självklart tänkte jag, varför inte?

Idag träffade jag honom plus hans fru och deras fosterbarn. Som grädde på moset var hans syster och hennes man också med. Att träffa 2 äkta Strömbladare som inte ingår i våran minimala släkt var jättekul. Jag fick massa bilder på gamla släktingar och vi pratade om våran underbara släkt.

Jag fick också reda på att min morfars far är kusin med Jesper i Inflames farfars far.

WOW. En kändis i släkten.

Jag fick också en bild på morfars farfars far som tog namnet Strömblad. Härmed utser jag han till kungen av Strömblad.

Herman Strömblad



/Milla
2008-07-08 @ 19:18:56 släkten är värst Permalink


Kommentarer
Postat av: monika

jag tycker han e lite lik pappa!

2008-07-13 @ 11:33:00
URL: http://ensamamamman.blogg.se/
Postat av: Edwin

Det finns tyvärr redan en kung av strömblad.. Simon Strömblad i Malmö :) sorry..

2012-02-21 @ 23:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0