Suomilainen uppdateringen

Igårkväll tog jag del utav Helsingfors uteliv.
Anu skulle på en konsert och ringde och bad mig följa med.
Klubbn hette Tavastia, vilket nästan uttalas som Millas andra efternamn, Tavastila, och var i klass med Sticky Fingers, fast något rockigare och 'sunkigare'.
Iallafall, efter rödvin och ett coolt förband fick jag mina absoluta nya idoler.
Devotchka. Amazing. Jag blev helt såld så fort sångaren kom ut med sin latinoskjorta och började halsa vin direkt ur flaskan.
Inte den musiken som brukar hamna i min hylla, men det här var som sagt helt otroligt.
Och efter att ha sett dom live går det inte att säga annat än att dom en dag kommer att bli HUGE.

Jaa. Det var nog allt intressant jag hade att berätta om.
Sitter nu i Ylihärmä, eller ja, Kangas (som är en by tillhörandes Ylihärmäs kommun) och saknar betongen därhemma.
Utanför fönstret har vi kilometerlånga havreåkrar och traktorerna åker fortfarande runt i sitt arbete.
Ja. Thats Ylihärmänlifestyle.

Hyvää yötä&God natt
/Penny
2008-07-02 @ 20:58:58 Kusinen Permalink


Kommentarer
Postat av: camilla

En fråga :P. Undrar du vart Darin tagit vägen? kolla in i min blogg så får du svaret ;)!

2008-07-08 @ 12:02:58
URL: http://camillajarvas.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0