6 Juni

Den 6 juni vaknar man till solsken. Lite fågelkvitter. Lite idyll.
Men det är bara ett datum. Hur patriotisk får man lov att vara utan att folk reagerar?
Jag tycker att Sverige är fint, men att det nu mer eller mindre håller på att rasa samman.
Vi har kvar vår vackra natur som skogar, åkrar och skärgårdar, men i Sveriges mentala värld är det inte mycket som fungerar som det ska. (Vi skyller på Reinfeldt. Häh.)
Därför jobbar vi den här dagen och låtsas som att den inte är.

Snart är det dags för en brakfrulle. Jag har en massa gott i frukostväg nu, och det skall avnjutas innan jag går ner i Nordstans källarmörker! Stekt ägg med lite isbergs, lite risgrynsgröt? Kanske havregryns? Chokladmjölk eller vanlig?
 
Nåja. Det slutar antagligen med att jag äter quesadillas på jobbet.
Eller gårdagens rester av africanan.
Ha en kalasdag.
Pöss!
/Penny
2008-06-06 @ 11:20:17 Kusinen Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0