Inga konstigheter

Jävligt bra sagt. På vårat jobb säger dom det ofta, och det är väldigt bra att påminna sig själv om.
Camilla påminner ofta mig om att jag är alldeles för paranoid och kanske lite nervös av mig. Då tänker jag alltid; "Inga konstigheter". Då brukar jag sansa mig själv, en aning iallafall.

Sov till 1430 idag. Det var mycket välbehövt. Somnade på Marres axel inatt när vi kollade på Lilla Al Fadji.
Det var mysigt.
Blev uppraggad på Donken inatt också. Det var väldigt underhållande.
En finnig, liten moppekille knör sig igenom kön och frågar om vi har fest.
"Livet är en fest!"
"Amen, har ni fest ikväll eller?"
"Isåfall skulle väl det vara tvåmannafest.."
"Vi kan ha tremannafest hos mig! Eller fyramanna, om min polare får filma?"

Jag vek mig av skratt, men han fattade inte att det var ett litet avvisande. Vi försökte ignorera honom, men han fortsatte.
"Vet ni vad jag vill med mitt liv? Jag vill två saker. Det är Du, och det är Du."

Det som jag förvånades över mest var att han inte var ett dugg blyg. Han trodde att han skulle nå fram till oss genom sin B-filmsaktiga raggningsstil. Brukar såna här verkligen få napp? Man undrar ju. För honom verkade det här vara rutin, liksom.

Jaja. Skall fortsätta spekulera i det här medans jag tar hand om tvätten.
Mysig slappisdag gäller nu. Har fyra tråkiga, krävande och blodbitande arbetsdagar framför mig.
Millan också. Det är bra. Vi är ett team.

Smulan hälsar.
Pyssåkram.
/Penny

Bild på uttråkad Jenny som sitter i en tom bil och lyssnar på Gyllene tider...
2008-06-11 @ 16:00:51 saker vi ser som vi anser udda Permalink


Kommentarer
Postat av: SARA

Svar: Jaa, men det är alltid kul när broderiet är klart :) Då blir man så nöjd :) Haft en bra dag?

2008-06-11 @ 16:36:05
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0