barn av vår tid

När jag var ett litet vårtsvinsbarn på 80-talet fanns det inte mycket att vara rädd för. Det läskigaste som fanns var blottaren vid ån eller dom äldre killarna i området som hade porrtidningar i sina kojor. Vi var alltid ute och lekte där jag bodde i Lerum. Vi lekte tjuv och polis, jage, röda vita rosen och massa annat. Vi var aldrig inne. Det fanns alltid någon att leka med. Killar och tjejer.
Jag minns när jag var sju år och hade ramlat ner från ett träd och brutit armen. Jag älskade att klättra i träd. I alla fall så bråkade jag och en äldre kille som hette Magnus. Jag slog han med mitt gips så det gick av.

Idag vågar föräldrar knappt släppa ut sina barn. De finns pedofiler, kidnappare, våldtäktsmän, mördare. Sen finns det barn som slåss utav bara helvete, barn som rånar, gör inbrott och gud vet vad. Sånt fanns inte i min värld på 80-talet. Vi behövde aldrig vara rädda.

I skolan var det ingen som brydde sig vad man hade för kläder. Nu börjar man bry sig om kläder redan som 5 åring. Har du "fel" kläder blir du mobbad och utstött.

Let´s go back to the 80´s.

/Milla

image98
2008-05-06 @ 17:14:38 saker vi tycker är fel Permalink


Kommentarer
Postat av: Annsingen

Instämmer! Så rätt så!

2008-05-06 @ 17:26:56
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Hanis

Öurh! Jag har också bott i Lerum!!!

2008-05-07 @ 15:56:03
URL: http://hanisbananis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0