Vi hade i alla fall tur med vädret!!!

Resan till Italien började dagen innan julafton. dom jag åkte med hade hyrt en husbil som vi skulle färdas i och sen bo i under 2 veckors tid. Jag, min chef, hans fru och deras 2 barn.
Det började redan på motorvägen i sverige. Det kom ingen värme i husbilen. Med 24 timmars bilfärd framför oss kändes det inte jättekul. Först helsingborg-helsingör sedan rödby-puttgarden och endast 10 grader i husbilen dessutom 2 vilda barn med väldigt mycket energi i kroppen.
Väl i tyskland och autobahn så kom värmen upp i 17 grader. Det var ju hyffsat. Någonstans på autobahn somnade jag i sängen och sov tills Peter väckte mig och bad mig köra en stund.
Oki, sa jag, men jag vet inte hur jag ska klara att köra en husbil.
Jag körde i en timma mitt i natten med caroline sovandes på passagerarsätet sedan kände jag att det inte var min grej, så Peter tog över igen.

Dagen efter och bilandes i 20 timmar så var vi äntligen i Italien. Då var det bara att köra mot champoluc. Trodde vi ja. Italienare har ingen aning om hur man skyltar och efter 4 felkörningar i D´aosta valley och lika många vändningar och vägavgifter stannade polisen oss med blåljus och förklarde vägen på italienskfranskengelska och ritade en taskig karta till oss.

Klockan 17.00 och 24 timmar efter avfärd från göteborg var vi äntligen framme i Champoluc. Vrålhungriga och på självaste julafton. Vi hoppade snabbt ur husbilen och sprang till närmaste restaurang där det serverades mozarella och tomat med olivolja och supergod ravioli med panna cotta och creme brule till dessert.

Sen tillbaka till husbilen för att sedan komma med den überkloka idén att vi borde ta in på hotell. Sagt och gjort. På julaftonskvällen åkte vi runt i champoluc med omnejd för att hitta hotel. Klockan 23 på kvällen checkade vi in på ett jättemysigt alphotell med löfte om 3 nätter. Sen fick vi se vad som hände.

Väl framme flöt det på ganska bra med undantag av vissa händelser. Peter pajade ryggen andra dagen, Alex bröt foten på nyårsafton, bankomaten och alla kortmaskiner i hela byn var ur funktion.

Vi hade i alla fall tur med vädret!!

/Milla



Detta är andra hotellet vi bodde på. Hotell Monte Rosa.



Vårt sista hotell vi bodde på.



Utsikt från barmbacken i Crest.
2009-01-06 @ 13:26:17 vad vi gör för konstiga saker Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0