familjen som gillar uggla

En sak som alla i våran familj gillar är Uggla. Inte fågeln Uggla (fåglar är det äckligaste som finns) utan Magnus Uggla. Det började tidigt för mig. Jag var ofta med min töntiga favoritmoster när jag var liten. Hon lyssnade inte på annat än Uggla och jag blev fast i Ugglaträsket. En av dom första låtarna jag gillade var IQ kommer jag ihåg. Och fula gubbar. Jag spelade in alla hennes LP-skivor på kasettband. (japp.. så gammal är jag, det fanns inte CD då) och lyssnade massa hemma i mitt rum.
Min mamma gillar också Uggla, mest för att hon numera är vild och skild kanske ;)
Sen har vi ju min själsfrände Jenny. Hon gillar också Mr Uggla. Mest gillar vi hans gamla och äldsta låtar. Så är det ju bara. Magnus Uggla kunde lika gärna slutat i början av 80-talet, för sen har det knappast blivit bättre.

/milla


2008-04-10 @ 00:07:56 sånt vi tycker är bra Permalink


Kommentarer
Postat av: J

mm, så är det bara! vissa har problem med våran (åtminstnde min) Ugglafanatik, dom förstår inte hur denna "kung i baren" och "nitar&läder"tönt kan ha varit cool... suck.. han är förstörd!

2008-04-10 @ 09:04:57
URL: http://stromblads.blogg.se
Postat av: Monika

Jag va så ledsen då han kom sist i melodifestivalen =(

2008-04-12 @ 03:45:59
URL: http://ensamamamman.blogg.se
Postat av: Mamma

Jag? Vadå vild och skild?

2008-04-15 @ 14:55:08
URL: http://vonsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0