Resfeber

Jag erkänner. Jag börjar längta efter Finland. Jag ser fram emot det.
Det har varit så himla ångestladdat att åka dit. Men det kommer att gå fina fisken.
Helsingfors ska utforskas, och det skall bastas och grillas, och även pantas en hel del burkar.
Jag har sagt till mig själv i 2 veckor nu att ta igen finskaläsandet, och här ligger jag ÄNNU och drar mig för att öppna häftet. Men jag är en powerwoman och klarar det peace of cake.

Mina två världsproblem har även löst sig.
#1. Ekonomin har återigen återfunnit sin stabilitet. (Jag säger bara dricks och pappa betalar)
#2. Min supersnälla f.d låtsaspappa är snäll och tar emot lite finskt öl som betalning för att han har hand om Smulan i ett par dagar under min resa.

Min mamma är också supersnäll och har Smulan i 7 dagar TROTS att hon har torkat kiss, spy & bajs från kissemissen i 11 år. Hon ska också få något finskt. Fast inte öl. Kanske muumindricka?

Liseberg igår var helerious (stavas det så?) trots klackskor och tunn jacka.
Nu väntar jag bara på att bloggens andra part skall lägga upp alla snygga bilder.
Bäst var när Camilla och Jessica skulle åka Små Grodorna.
Först springer Jessica in för att ta plats. Efter det kommer Camilla och visar upp sitt åkband.
Då kollar kontrollanten på henne och frågar;
"Är du med henne, eller?"
Nog med att Camilla ser ung ut..Jag vek mig av skratt och tyckte att det borde låta tvärtom.
"Är hon med dig, eller?"
Haha.  Nog för att vara Strömbladshumor...

Yeahyeah. Resfeber. Hrm. Tur att jag har så HIMLA mycket att göra nu i veckan så jag slipper gå runt och vara nervös.

För er som inte vet hur dåligt reserfaren jag är kan jag berätta att min senaste solsemester ägde rum -98.
Alltså, 10 årsedan. Jag var 8 år i Sunny Beach.
Efter det har jag bara varit i Finland, Danmark och knappt Tyskland.
Någon som skulle vilja förstå min resmani, som i perioder visar sig lite tydligare?

Hujeda mig långt inlägg det blev. Det är söndagsavslutningen nu.
Nu ska jag plugga på min Suomalainen.

Hyyvää iiltaa,
/Penny


Avrundar lite käckt med en ny upptäckt på himlavalvet..

2008-06-22 @ 21:50:00 Kusinen Permalink


Kommentarer
Postat av: Jozie

Hejja Jenny du e bäst!! Eiiisaaaa peiiitääää vettu!! :) Pyss o kram

2008-06-22 @ 22:23:43
URL: http://vardagligaiaktagelser.blogg.se/
Postat av: milla

Den låten är grym ju. Spaniens bidrad i melodifestivalen =)

2008-06-23 @ 11:05:25
Postat av: mamma

Jaaaa!! Mumindricka till mig =) Jag gillar ju den gröna så mycket!!

2008-06-23 @ 22:10:29
URL: http://ensamamamman.blogg.se/
Postat av: Jen

den gröna är Smurffidricka, mamma.

det är den rosa som är muuminsdricka.

=P

2008-06-24 @ 09:33:05
URL: http://stromblads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0