Änna då...

I lördags v ar jag hemma hos min muminpappa som bor i mumindalen långt in i skogarna utanför alingsås. Nästan alla syskon var där. Lisa, som bor där, Otto, som gör lumpen i Halmstad, jag var där och Hanna som har världens sötaste lilla Alfred. Äntligen fick jag träffa honom. Så söt så söt. Sen var det 2 syskon som inte var där pga att dom bor i 2 olika städer långt bort.

När jag skulle hem till civilisationen igen fick jag skjuts av Hanna och hennes man Tommi. Vi började diskutera göteborska eftersom Tommi som numera är göteborgare kommer från en stad långt borta, typ Finspång eller nån annan liten håla som ingen nånsin har hört talas om. Han undrade lite om ordet änna, vad det betyder och när man använder och vilka som använder det.

Då upptäckte jag till min stora förskräckelse att jag inte använder ordet änna längre. Jag är ju trots allt göteborgare och borde hålla göteborskan vid liv. Så hädanefter ska jag säga änna jämt änna.

Gött mos alla tetiga tykna typer där ute.

/Milla

2008-10-27 @ 21:12:09 vad vi gör för konstiga saker Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0