Pruskiluskan aka Old hag

Ja. Som ni kanske har fattat så jobbar jag och Millus på samma ställe. Hutten.
Och som servitris på en resturang möter man mycket folk. Många är mycket knepiga. I inlägget nedanför nämner Millus några av dom...

Men jag var nog 'utsatt' för dagens värsta gäster.
När jag kommer till jobbet klockan 1300 är jag helt tom i bollen och har inga krafter kvar sedan natten på stan.
Då skiner Millus upp och säger "Åh! Där är du ju! Perfekt, då får du ta hand om trean...!!" Jamenvisst tänkte jag och nickade. Camilla sa att den här damen var lite otrevlig och vinkade och ropade oförskämt.

Heh. Är inte det, att underdriva, lite..? Den här s.k. damen var ett praktexempel för hur en otäck gammal hagga ska vara i ett barnprogram. Hon hade någon mossgrön lång "kofta" (som egentligen bara bestod av noppror) och har smink som hon vägrat tvätta av sedan 1953.

Hon stank. En blandning av Shalimar och urinoar och svett.
Lukten ville inte försvinna. Vi sprayade och skrubbade och torkade och sprayade... ........... ...
När vi stängde klockan 2000 var jag lycklig över att få ha någon som helst annan lukt i näsan än hennes.



image17

/Penny
2008-04-07 @ 00:26:32 Hutten / Jobbet Permalink


Kommentarer
Postat av: milla

Bilden var fantastiskt lik henne. Förutom att haggan på trean hade lite mer markerade ögonbryn ;)

2008-04-07 @ 08:11:04
URL: http://millarocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0