Get by

Igår var det pokerkväll på jobbet.
Jag är ingen hejare på kortspel, sålänge det inte heter 'Finns i sjön'..
But i gave it a try.
Vi körde Hold'em.
Jag får två ess i handen, efter att vi kommit in i spelet efter ett tag.
Jag synar. Ett till kort. Synar. Två kort till. Synar. Höjer. Med en tia. Synar. Vinner. INTE ETT SKIT.
Men vet ni vilka kort som kom upp på bordet? TVÅ ESS! Jag hade fyrtal i ess och där sitter jag och synar.
Stavros hade hyggliga kort, men inte tillräckligt bra. Jag hade kunnat gå hur långt som helst där..

Idag har jag spritt ut mina ägodelar lite här och var, eller kanske ska jag kalla det för flyttat?..
Sitter i min pyjamas och lyssnar på Petter och The Streets och annan helgoo musik jag har i min gamla dator som står här hos mammi.
Hon är bortrest tills på fredag, så jag har heela placet för mig själv =)
Det är fortfarande lite underligt att vara här utan att Smulan är det. Jag kollar emellanåt efter kräk hon alltid valde att lägga under vardagsrumsbordet, helt rutinmässigt. Det är heller ingen som står och jamar helt maniskt så fort jag öppnar kylen..
Fast just nu är Smulan lite bitter på mig. Det märker jag. Hon bor ju hos min boyfriend nu, och gosar mycket mer med honom än med mig. Hon blänger först på mig, sen går hon till honom.
Men hon är fortfarande mamas fiiina...


Efter ett långt bubbelbad och en kopp varmt black chaithe kunde jag inte haft en goare känsla i kroppen..

Ursäkta för ett ytterligare väldigt rörigt och osammanhängande inlägg.
Om ni valde att inte läsa detta inlägget (vilket ni isåfall gjorde helt rätt i) kan ni ju alltid lyssna på den här helt sjukt underbara låten istället.
Det gjorde jag varje dag, varje natt hela den föregående vintern..

Petter - Get by (ft. Makeba Riddick)

Underbart. Lovely.

Återkommer kanske senare med lite mer vettig skit.
Puss.
/Jen
2008-10-20 @ 17:41:23 Kusinen Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0